Presentació de la nova imatge corporativa de promoció de Torrefarrera

Premsa Dilluns 23-04-2018
Presentació de la nova imatge corporativa de promoció de Torrefarrera Presentació Marca Torrefarrera
L'Ajuntament de Torrefarrera, ens va encarregar la imatge corporativa de promoció del municipi. Ahir, día 19 de setembre 2012 vam realitzar la presentació de la marca, juntament amb els representants de l'Ajuntament i els representants del Bàsquet Força Lleida. L'Ajuntament de Torrefarrera esponsoritza el Força Lleida amb aquesta marca promocional, la marca es llueix a l'esquena de la samarreta oficial.

La imatge corporativa ve marcada per un seguit de pautes, fruit de l'estudi del pla estratègic que explicarem breument més avall en aquest texte.
Aquesta imatge consta d'un imagotipus amb eslògan, que podem dividir en 3 parts: el primer és el pictograma: (la icona) que ve a simbolitzar un seguit de persones formant un grup i que representen la cohesió del poble.
El pictograma havia de representar un cert dinamisme, i per tant se li ha donat aquesta forma circular al grup i plàstica. Els colors venen lligats per les arrels del municipi, Torrefarrera és una localitat que ha crescut gràcies al món agrícola i en particular al sector de la fruita, per tant, d'aquí venen els colors vius que ens mostra el pictograma. el segon és l'anagrama: TORREFARRERA, s'ha creat a partir d'una tipografia molt llegible i a la que se li ha incorporat una lligadura entre la F i la A. El motiu de la lligadura és que el nom TORREFARRERA pot arribar a interpretar-se un pèl llarg, i contant cada lletra i sumant-li els espais en blanc entre elles, fa l'efecte d'un element llarg amb certa repetició de caràcters… llavors es crea una lligadura intermitja per a trencar aquest efecte visual de repetició.
el tercer és l'eslògan: creiem convenient crear-lo a mà alçada, com si el propi missatge hagués estat escrit per una persona. D'aquesta manera li donem un protagonisme especial i el fem més proper per al receptor.

Adjuntem la nota de premsa cedida per l'Ajuntament de Torrefarrera
Torrefarrera ha presentat la nova marca i imatge que acompanyaran el municipi en la seva promoció els propers anys. Així, el municipi estrena logo i eslògan, “Inversió de futur”, resultat d’un treball en el que hi han participat tant experts, com la pròpia ciutadania. Latorre ha posat èmfasi en què “per a l’equip de govern era molt important la participació dels veïns i veïnes, per això, aquest estiu vam convocar totes les entitats del poble en una dinàmica de grup per tal de conèixer la imatge que tenen ara del poble i quina Torrefarrera volen per treballar conjuntament en una mateixa direcció” i ha afegit “creiem que era imprescindible que la gent del poble es sentissin plenament identificats i representats per la nova imatge, perquè aquesta imatge “marca” tant els de dins com els de fora del municipi”.

D’acord amb el pla estratègic, l’equip de Govern té dos objectius essencials, per una banda, potenciar el polígon industrial atraient noves empreses i consolidant les ja presents i, per una altra, atreure nous residents i integrar plenament els que ja hi ha en la vida del poble. Per complir-los, l’equip de Govern s’ha marcat un pla de treball que comença amb aquesta nova imatge que coordinarà totes les actuacions per la comunicació i la promoció del municipi.

Latorre ha recordat que "Torrefarrera és un municipi amb molta activitat associativa, especialment esportiva, tal com ho demostren els nombrosos clubs de diferents esports, i especialment, el Força Lleida, que té la seu social a Torrefarrera” Per això, “estem orgullosos que la primera aplicació de la nova imatge sigui la inclusió de la nova marca a la samarreta del Força Lleida”, club esportiu estretament vinculat a la localitat. Així mateix ho ha recordat el president del club, Félix González, “Torrefarrera representa els valors del club, no és casual i arbitrari que la nostra seu social sigui aquí i que tinguem una col·laboració tant estreta amb el municipi”.

L’Ajuntament, al llarg dels propers anys, durà a terme diferents accions i campanyes de comunicació per posar Torrefarrera en el mapa com el millor lloc per viure i per fer-hi negocis. Latorre ha indicat “tenim una excel·lent matèria primera, la qualitat, tant qualitat de vida, com qualitat d’espai industrial, només ens falta comunicar-ho”. L’Alcalde Torrefarrera ha destacat que “el nostre poble es troba en un lloc privilegiat, envoltat de natura, molt ben comunicat, és dinàmic, amb un moviment associatiu molt actiu, vital, humà, que conserva els avantatges dels petits nuclis, accessible és, en definitiva una gran inversió de futur tant per a projectes personals, de vida, com empresarials".